شما اینجا هستید

بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT)

قیمت بوتیل هیدروکسی تولوئن تهران, فروش بوتیل هیدروکسی تولوئن, تثبیت کننده مواد آرایشی, ماده حذف کننده رادیکال آزاد, ماده جلوگیری اکسیداسیون bht, آنتی اکسیدان bht, فروش دی بوتیل هیدروکسی تولوئن, تثبیت کننده روغنBHT, کاربرد BHT, واردکننده BHT, قیمت BHT, خرید BHT, فروش BHT

بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT)

نامهای دیگر: دی‌ بوتیل هیدروکسی تولوئن،  BHT ,E321 , AO-29 ,Avox BHT ,Additin RC 7110
فرمول شیمیایی: C15H24O
شکل ظاهری: پودر سفید رنگ

بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT)

هیدروکسی تولوئن بوتیلات (BHT)، یک جامد بلوری تا زرد رنگ سفید و بلوری است که به عنوان دی بوتیل هیدروکسی تولوئن شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی لیپوفیلیک است که از نظر شیمیایی مشتق شده از فنول است که برای خواص آنتی اکسیدانی مفید است. مقررات اروپا و ایالات متحده اجازه می دهد مقدار کمی به عنوان یک افزودنی مواد غذایی استفاده شود. علاوه بر این استفاده، BHT به طور گسترده ای برای جلوگیری از اکسیداسیون در مایعات (مانند سوخت، روغن) و سایر مواد استفاده می شود که رادیکال های آزاد باید کنترل شوند. این ماده رادیکال های آزاد اکسیژن را نابود می کند و از اکسیداسیون خودکار مواد آلی جلوگیری می کند (جلوگیری از آسیب رساندن به چربی ها و روغن ها)، عمر مفید را افزایش می دهد و رنگ های آرایشی را تثبیت می کند.

تولید بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT)

در صنعت، BHT توسط واکنش p-کرزول (4-متیل فنول) با ایزوبوتیلن (2-متیل پروپن) کاتالیز شده با اسید سولفوریک تهیه می شود.

     CH3 (C6H4) OH + 2 CH2 = C (CH3) 2 → ((CH3) 3C) 2CH3C6H2OH

به طور متناوب، BHT از 2،6-دی ترتل-بوتیل فنول بوسیله هیدروکسی متیلاسیون یا آمینو متیلاسیون تهیه شده و سپس هیدروژنزیزه تهیه می شود.

بوتیل هیدروکسی تولوئن

کاربردهای بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT)

بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT) در درجه اول به عنوان یک افزودنی مواد غذایی آنتی اکسیدان استفاده می شود. اکسیداسیون چربی ها از مهم ترین دلایل فساد موادغذایی به حساب می آیند که بر روی رنگ، طعم، بافت و ارزش تغذیه ای اثر منفی می گذارند. در غذاها این واکنش ها می تواند منجر به فساد و از دست رفتن ارزش تغذیه ای نابودی ویتامینهای ضروری و ایجاد ترکیبات سمی و محصولات رنگی شود.
بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT) همچنین به عنوان آنتی اکسیدان در محصولاتی آرایشی و بهداشتی، دارویی، لاستیک و مایعات شستشو استفاده می شود. این را می توان در طیف گسترده ای از لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی، به ویژه در محصولات آرایشی مانند خط چشم، سایه چشم، مداد ابرو، رژلب، سایه چشم، پودر صورت و پایه، و همچنین در عطر، مرطوب کننده ها، و پاکیزگی شخصی محصولات، پاک کننده های پوست، و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.
در صنعت نفت، جایی که BHT به عنوان افزودنی سوخت AO-29 شناخته می شود، در مایعات هیدرولیک، روغن های توربین و دنده ها و سوخت های جت استفاده می شود. بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT) همچنین برای جلوگیری از تشکیل پراکسید در دی اتیل اتر و سایر مواد شیمیایی آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر انتی اکسیدان ها:

 بوتیل هیدروکسی آنیزول (BHA)

از سال 1947، BHA به چربی های خوراکی و مواد غذایی حاوی چربی برای خواص آنتی اکسیدانی اضافه شده است. مانند هیدروکسی تولوئن بوتیل (BHT)، حلقه معطر کنجوج BHA قادر است رادیکال های آزاد را تثبیت کند و آنها را جدا کند. با اعمال تسلیحات رادیکال آزاد، از واکنش های رادیکال آزاد بیشتر جلوگیری می شود.

 

اضافه کردن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ های HTML قابل قبول نمی باشد.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.

قالب دروپال فارسی‌سازی شده توسط دروپال کار